De pagina waar bezoekers op terecht komen na het klikken op een advertentie is de landingspagina. Het doel van deze pagina moet exact aansluiten op de zoekopdracht, anders ben je de bezoeker kwijt. Het zijn de allerbelangrijkste pagina’s van je website. Als de klant namelijk niet meteen terug vindt wat hij in eerste instantie aangeklikt heeft gaat deze meteen weg, wat een negatief effect op je kwaliteitsscore heeft. Het adverteren op de zoekwoorden die zijn gebruikt tijdens de zoekopdracht wordt namelijk duurder als gepland. Die landingspagina’s moeten in orde zijn dus! Maar waar moet je op letten?

  1. Voldoet de landingspagina aan het AIDA-model? Dit is een veel gebruikte methode die ook aangeraden wordt in SEA- handboeken. Loop de stappen even door en vergelijk het met de content op de landingspagina. Maak voor jezelf de balans op en stel hier en daar bij.
  2. De pagina leidt direct naar het product of de dienst die aangeboden wordt in de advertentie. Stel dat je adverteert voor de verkoop van een specifiek paar Nikes zorg er dan voor dat de klik niet linked naar de homepage met je hele schoenen collectie!
  3. Je landingspagina heeft altijd een snelle laadtijd nodig. Mensen zijn aan de snelheid gewend en klikken snel terug naar de zoekresultaten als het niet voldoende opschiet.
  4. Profileer call- to- action op je landingspagina. Zorg dat bezoekers met één druk op de knop direct kunnen bestellen/bellen etc.
  5. Gebruik keurmerken, partnerschappen, certificaten, reviews, alles waarmee je het vertrouwen van de klant wint.
  6. Maak A/B- versies van landingspagina’s, experimenteer en analyseer het gedrag van de bezoekers. Met welke behaal je de meeste conversies?

 

Pin, Follow & Like