online marketingAdvertentie-extensies zijn de kleine balkjes of extra stukken tekst onder je advertentie. Een mogelijkheid om net iets meer info te geven over je product of dienst en je klant net dat extra zetje te geven om op de advertentie te klikken. Je kunt de extensies eenvoudig beheren in Google Adwords, waar je de advertentie aan aanmaakt, onder het gelijknamige kopje. Het doel is om je doorklikratio te verhogen. Welke extensies zijn er? En welke kun jij het beste inzetten? In deze blog behandel ik een aantal soorten met voorbeelden.

 

  1. Highlight-extensie: Ik begin gelijk met de extensie die ik zelf vaak gebruik, de highlight-extensie. Een regel onder de advertentie waarin je jouw USP toelicht en je echt kunt onderscheiden van de concurrent. Denk hierbij aan teksten als: ‘Beste concertzaal van Nederland’ of ‘Winnaar content marketing 2018’. Het geeft de klant een net iets beter beeld bij het geheel.
  2. Locatie-extensie: Deze extensie is vooral handig als je een onderneming bent waar je graag vooral fysiek je bezoekers ontvangt. Je bent bijvoorbeeld een schoenmaker of tweedehands boekenhandel. Op het moment dat je klanten in de stad zijn en opzoek zijn naar jouw dienst googlen ze jouw onderwerp. Jij biedt via deze extensie in je advertentie aan dat ze meteen kunnen bellen of de route kunnen vinden naar je bedrijf.
  3. Prijs-extensie: Deze extensie biedt de mogelijkheid aan om een klein menu met prijzen toe te voegen aan je advertentie. Vooral handig als jij je weet te onderscheiden in prijs. Als je weet dat je relatief goedkoop bent ten opzichte van je concurrent een handige manier om mensen direct over te halen door overzicht en transparantie aan te bieden.

    Prijs-extensie bij advertentie

    Prijs-extensie bij advertentie

  4. Recensie-extensie: Hier krijg je de optie om een review tekst te schrijven over je bedrijf, wel ben je verplicht de bron erbij te vermelden. Ik ben zelf geen fan van deze extensie, mits je echt algemeen bekend staat om goede reviews en 5 sterren kan aantonen. In mijn optiek komt een redelijk onbekende onderneming met veel positieve reviews van ‘klanten’ ongeloofwaardig over.
  5. Extensie voor website- informatie: Met deze extensie kun je in een regel omschrijven wat je voorzieningen of typen producten zijn en kort toelichten, bijvoorbeeld als aanvulling op de highlight-extensie. Je beschrijft duidelijk in de kop je titel, met daar onder in een paar woorden de services en voorzieningen.
  6. App-extensie: Met de app- extensie kun je vanuit de advertentie op je mobiel direct doorlinken naar de downloadpagina binnen de appstore. Handing als je downloads van een applicatie wil stimuleren!
  7. Extensie voor sitelinks: Met deze extensie kan je de klant met een aantal zoekwoorden onder je advertentie  direct leiden naar andere sites omtrent het onderwerp waar zij opzoeken binnen jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan leningverstrekkers die onder de advertentie linken naar de pagina: doe hier direct de BKR-check.
Pin, Follow & Like